Πρώτη ανάγνωση.

Οι μαθητές στην ανάγνωση και τη γραφή καθοδηγούνται από την εκφώνηση της «λέξης». Δημιουργούν την αλυσίδα των φωνών.

Πα – πι      — >     π – α – π –  ί

Ακολουθούν οι κανόνες ορθογραφίας.

Προϋπόθεση: Το παιδί μιλά καθαρά. Συλλαβίζει τις φωνές. 

Ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε με το παιδί σας.

  • Κάρτες συλλαβών. Παιχνίδι με συλλαβές. Για παράδειγμα:
τι τα το πα πι
  • Οι κάρτες απλώνονται σε ένα διάδρομο και το παιδί τον περπατά.
  • Ανακατεύουμε τις συλλαβές μιας λέξης και το παιδί καλείται να τη συνθέσει.
  • Τοποθετούμε τις συλλαβές σε μία σειρά και το παιδί προσπαθεί διαβάζοντας σωστά να κάνει τον μικρότερο χρόνο που μπορεί.
  • Λέμε μια λέξη, το όνομα ενός αντικειμένου και το παιδί πρέπει να βρει την πρώτη ή την τελευταία συλλαβή – όχι το γράμμα, αλλά την πρώτη φωνή.
  • Ζητάμε από το παιδί να εντοπίσει σε έτοιμα τυπωμένα κείμενα, εφημερίδα, περιοδικό κ.λπ., μία συγκεκριμένη συλλαβή.
  • Ζευγαρώνουμε ένα σύμφωνο με φωνήεντα. Το παιδί πρέπει να βρει λέξεις που να αρχίζουν από τη συλλαβή ή να την περιέχουν.
  • Ανακατεύουμε συλλαβές και ζητάμε τη δημιουργία λέξεων.
  • Φτιάχνουμε ένα λεξικό – συλλογές λέξεων κατά γράμμα.
  • Φτιάχνουμε απλό σταυρόλεξο.
  • Το παιδί διαβάζει σταδιακά τα τμήματα μιας λέξης:

Μη                       Μ

Μητε                   Μη

Μητέρα               Μητ

Μητε

Μητερ

Μητέρα

  • Φτιάχνουμε έναν μικρό κατάλογο με 4, 5 λέξεις. Ζητάμε από το παιδί να τις παρατηρήσει. Σκεπάζουμε τον κατάλογο με ένα χαρτί. Αποκαλύπτουμε για πολύ σύντομο διάστημα την πρώτη λέξη. Το παιδί προσπαθεί να την διαβάσει. Κάνουμε το ίδιο με κάθε επόμενη.

Επιπλέον

Ενώνουμε – το παιδί ενώνει τα γράμματα κάθε συλλαβής με ένα τόξο.

 

 

Χρησιμοποιούμε διαφορετικά χρώματα για κάθε συλλαβή.

Διαβάζουμε ιστορίες στο παιδί. Σχολιάζουμε μαζί εικόνες.

Απαιτούμε απαντήσεις σε σωστές / πλήρεις προτάσεις.

Ορίζουμε τον χρόνο ανάγνωσης, 5 έως 10 λεπτά.

Ελέγχουμε με εναλλακτικούς τρόπους την ορθογραφία (προφορικά, τις δύσκολες λέξεις).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.