Η ορθογραφία στην Α δημοτικού.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΗΜΕΡΑΣ

Δεν είναι απαραίτητο κάθε φορά να υπαγορεύετε την ορθογραφία της ημέρας. Το παιδί αφού την παρατηρήσει – τη φωτογραφίζει – τη σκεπάζει και τη γράφει από μνήμης.

Ζητήστε να διορθώσει μόνο του την ορθογραφία που έγραψε συγκρίνοντάς την με το βιβλίο.

Πριν ξεκινήσει το γράψιμο μπορεί να αντιγράψει τις δύσκολες λέξεις σε μία κάρτα και να χρωματίσει το δύσκολο μέρος τους με έναν μαρκαδόρο. Η κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για την επανάληψη.

Ζητήστε να γράψει ξανά μόνο το δύσκολο μέρος της ορθογραφίας, αυτό που έγραψε λανθασμένα.

Ενδεχομένως, στο τέλος να υπαγορεύσετε ακόμη μια φορά ολόκληρη την ορθογραφία.

10 λεπτά την ημέρα επανάληψη

Διαβάστε δείχνοντας τη λέξη από την καρτέλα /πίνακα λέξεων στο παιδί.

Πείτε μία πρόταση που να περιέχει τη λέξη που θέλει να μάθει.

Επαναλάβετε ακόμη μια φορά τη λέξη.

Τώρα πρέπει το παιδί να γράψει τη λέξη στο χαρτί.

Μόλις ολοκληρώσει το γράψιμο, δίνουμε στο παιδί την κάρτα και του ζητάμε να συγκρίνει την ορθή γραφή με τη λέξη που μόλις έγραψε.

Κάνουμε το ίδιο και με άλλες λέξεις για 10 λεπτά.
Τις επόμενες τρεις, τέσσερις ημέρες γράφει τις ίδιες λέξεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ

  • Κάθε φορά λέμε στο παιδί μια διαφορετική πρόταση που περιέχει τη λέξη που μαθαίνει.
  • Η λέξη που θα γράφει πρέπει να έχει ακριβώς την ίδια μορφή. Στην ίδια πτώση, στον ίδιο αριθμό. Πχ κάθε φορά «ποτήρι» και όχι τη δεύτερη μέρα να υπαγορεύσουμε για παράδειγμα «ποτήρια».
  • Προσπαθήστε η λέξη να μην είναι στην αρχή της πρότασης. Το πρώτο γράμμα, όταν τη γράφει, είναι πάντα μικρό.
  • Περιμένετε να ολοκληρώσει το γράψιμο για να κοιτάξετε το γραπτό του. Κάνοντας παρατηρήσεις την ώρα που γράφει του προκαλείτε ανασφάλεια.
  • Ζητήστε την εφαρμογή ενός κανόνα κάθε φορά. Για παράδειγμα στον πληθυντικό γράφουμε με οι.
  • Ξεκινήστε με τις λέξεις που κάνει πιο συχνά λάθος.
  • Δώστε, όπου είναι δυνατόν, μια εξήγηση του λάθους. Για

    παράδειγμα στην περίπτωση που εφαρμόζεται ένα κανόνας της

    γραμματικής.

  • Εξηγήστε, εάν γνωρίζετε, γιατί κάποια λέξη γράφεται με μία

    συγκεκριμένη μορφή. Για παράδειγμα δείξτε τη σχέση κάποιων

    λέξεων: παιδί – παιδικός

  • Κάποιους απλούς γραμματικούς κανόνες μπορείτε να τους γράψετε

    σε μικρούς πίνακες. Καταλήξεις, ενικός – πληθυντικός κλπ.

  • Μην δίνετε διαφορετικές εξηγήσεις από το σχολείο. Προκαλείτε

    σύγχυση στο παιδί.

  • Αλίμονο αν δοθεί στο παιδί η εντύπωση πως η άσκηση είναι

    τιμωρία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.